27 september 2011

DIY -GAMMALT VITRINSKÅP & 1 LASTPALL

KOMMER du ihåg den lilla lastpallen som vi skulle göra till ett tidningsbord? Den är färdig för ett bra tag sen. HÄR kan du se 1:a blogginlägget från början.

Jag tycker att det är jätte skoj, när man kan ge gamla möbler ett "nytt" liv. Det fanns en stor gammal bokhylla i vårt sommarhus när vi flyttade in... Den åkte ut, men inte på tippen utan ställdes i vår ladugård.

Har fortfarande sparat bokhylledelen, men använt oss av vitrindelen. Min mamma och min kära sambo bar ut delarna. Har målat den i olika färger, för att sedan måla den vit. Sen var det bara fram med slippapper och slipmusen. Slipade fram färgerna lite här & där. Den blev så där härligt nött!

Jag ska "bjuda" på en bättre bild, där den hänger så fint på väggen med vackra glas & tomma glasflaskor i.

    


fotocollage: Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...