22 februari 2012

TURKOST GOLV, SÅ HÄFTIGT!


WOW...säger jag! Vad vågat, trodde inte att jag skulle stöta på ett så här härligt turkost golv! Helt underbart och lite crazy...men I LOVE IT!


Vilka härliga kulörer och dessutom ihop med andra lika spännande kulörer...
På Älgö utanför Saltsjöbaden öster om Stockholm bor Jessica Folcker tillsammans med sin man inredningsarkitekten Daniel Heckscher. Vilket UNDERBART färgglatt hem de har...


I senast numret av RESIDENCE berättar de om Jessica´s tankar kring färgsättningen...

"När man besöker deras hem är det lite som att kliva in i Frida Kahlos målning Det blå huset. Det blå från himmel och hav utanför fortsätter in på golv och väggar. »Det var min tanke när jag satte färgtemat, från ljusblått till mer turkosblått, att havets nyanser skulle skölja rakt genom huset«, säger Jessica om den oväntade färgsättningen – djärv och ovanlig men med en överväldigande känsla av vänlighet och värme"






I huset har det också många trärena ytor såsom furu plywood. Lite häftigt tycker jag! Kolla in sovrummet nedanför...

foton Carl Dahlstedt via 

6 kommentarer:

  1. Åh va mycket fin inspiration :)

    Ha en fin kväll,
    Kram Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det, ha en lika trevlig kväll!

      Radera
  2. Ja visst är det härligt med färg?! Man borde våga lite mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker oxå att det är roligt med färg. Det går ju alltid att måla om :)

      Radera
  3. Här var det färg! Lite för crasy för min del men coolt.

    Kram susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massor av färg, men lagom är kanske bäst?

      Radera

Tack för dina rader här hos mig...