4 september 2016

ATT INREDA BARNRUM MED TAPETER & FÄRGER


NU har jag och Wilgot målat och tapetserat i hans nya rum. Wilgot älskar fiskar så självklart var temat för barnrummet givet... jag föll för den jättefina tapeten "Hitta Nemo" från tapet.se och Wilgot godkände den. 

"när det är dags att inreda barnrum, fundera ut ett passande tema, kulörer som barnet gillar, stil..."

Kulörer plockades fram och det blev den blåa Cumulus 20 från Caparol´s nya färgkarta Målade hem. Jag valde att måla med färgen Supertäck 7 +, den tål att torkas av ordentligt och den kan användas som skoltavla... en blå skoltavla att rita och skriva på blir jätteroligt för Wilgot och hans kompisar! Vem säger att en skoltavla bara kan vara svart?

Låt barnen hjälpa till! Wilgot fick självklart hjälpa till att måla väggarna i hans rum. Jag köpte ett stort & ett litet rollerset och vi hade riktigt roligt  tillsammans... efter att alla väggar hade målats 2 varv och torkat, blev det dags att hänga upp den fina fototapeten.

Mittemot fototapeten maskerade jag upp med tejp för att måla en orange rand... tänkte mig att Wilgot´s alla konstverk ska hamna på en vägg och innanför ränderna. Vi får se hur det blir med det. Det är viktigt att färgen får torka minst 1 vecka innan man börjar rita & skriva på den!


























Nu har Wilgot invigt sin skoltavla med olika konstverk och det funkar jättebra att rita & skriva samt att torka bort... under skoltavlan har vi placerat 3 tavellister som målades med väggfärgen, för att smälta in. 





När jag skulle skruva upp tavellisterna kom min lille hjälpreda och både visade & talade om att han ville ha listerna så hans bilar kunde köra neråt och så blev det...

Tavellisterna fungerar både för skolkritor, bilar som ska "störta" och studsbollar som hoppar & rullar ner.

                      Alla foton: Carola/Mitt gröna lilla rum


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...