15 april 2012

JAG VILL BYGGA EN SOFFA AV LASTPALLAR


ÄR så sugen att skaffa oss en hörnsoffa eller 2 schäslonger till vår tv del i stugan, det är ju dags att inreda övre plan till sommaren. Så roligt det ska bli, behöver jag säga att jag längtar?!

Jag måste erkänna att jag är super sugen på att bygga något av gamla lastpallar, eftersom stilen i stugan är/ska bli lite industri, lantligt, lite shabby...

Till råga på allt har jag har fått massor med lastpallar, tänka sig vilken tur jag har! hihi... Pallarna är standard 80x120cm, de funkar att vrida åt båda håll. Bara att välja det som passar bäst!

Det jag behöver köpa är tjocka madrasser, ev. stora hjul, massor av mysiga kuddar, några filar och kanske ett eller två fårskinn... Jag håller på att bearbeta Kalle, vad tror du om ett sommar projekt? 

En som har en inspirerande hörnsoffa av lastpallar är Josefine med bloggen IN MY HOUSE titta & njut om du gillar denna stil! 





foton via

2 kommentarer:

  1. det kommer bli super fint !! Vi har bygg hos min son och en vän :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag oxå, hoppas bara att det blir av :)

      Radera

Tack för dina rader här hos mig...