20 februari 2012

ÅTERBLICK FRÅN VÅRT SOMMARHUS!


SOMMAREN´s arbete på landet...
En liten återblick med bilder från förra sommarens arbete med det gamla golvet, i stora rummet & köket på nedre plan i vårt kära sommarhus. Ett fint gammalt trägolv med en underbar patina, som det så vackert heter! De syns att de har varit med i många, många år.

När vi köpte stugan var detta golv ojämnt och lite som en "berg & dalbana"... Min sambo bestämde att vi skulle lyfta ut alla golvplank, de var tunga, kan jag lova!


Sagt och gjort ut på gården, genom fönstret bar vi detta golv. Sen rev han bort all gammal isolering och allt trä som fanns under, mycket var ruttet. Han skottade och skottade...

Reglade upp allt på nytt med nytt virke & ny isolering... Plankorna är 7 cm tjocka och nu ligger de på samma plats igen, men allt är mycket, mycket jämnare. Vi är super nöjda...vilket jobb det var, pust!




De förrförra ägarna hade 2 hjul ingjutna, 1 i väggen och 1 i taket, de plockade vi ner och hålen jämnas till denna sommar.


Inneväggarna och allt som ska målas inomhus var och är mitt jobb!
Allt ska bli vitt, jag och furu kommer inte överens...Fíck hjälp av Ronja, Marie &  Emelie i omgångar. Många väggar som ska målas och flera, flera varv. Här var det riktigt gul furu. 1 varv grundfärg och 3 varv ovanpå det. Nedre plan är nästan färdigmålat och på övre har vi börjat lite smått...

TACK återigen alla snälla & goa för all hjälp med vårt stugprojekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...