7 juni 2011

PROJEKT NORRHUSET -FASADEN

NU är det dags att välja kulör till både fasaden på huset & garaget. Vad "säger" huset, vad passar huset, ska det vara en eller flera olika kulörer? Eftersom det är ett stort 2 plans hus med fristående garage blir det mycket fasad runt om. 




Det blir liggande panel och jag tänkte använda mig av några olika kulörer, som självklart passar tillsammans. När man färgsätter fasader utomhus, ska man använda sig av kulörer som är lite smutsigare.

Huset kommer att målas med kulörer och färger från ALCRO Så här hade jag tänkt mig... (Se på träproverna på bilden)

Fasaden: En varm, ljusgrå kulör
Vid Ytterdörren och det fristående garaget: En kulör som påminner om lärkträ
Fönster: En varm vit kulör
Dörrar huset/garage: En varm mörkgrå kulör
Taket: Det står mellan en varm mörkgrå kulör eller en silver metallic


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...