27 januari 2017

NYHET! TAPETER SOM SER UT SOM KALKFÄRG -FRÅN MIDBEC




























JAG måste le lite grann... TRENDER KOMMER & TRENDER GÅR, så är det med allt även trender inom tapet & färg.

När jag började i färgbranschen för ca 15 år sedan (hjälp, är det så länge sen?) fanns det tapeter med sk. "kalkfärgslook"... kollektionen hette Salinas och jag kan säga att de sålde som smör i solen. En vinyltapet med just den där speciella looken, men i andra kulörer än de som gäller idag och den var verkligen supersnygg.

Vi målade våra väggar med lasyrfärger för att få fram den där speciella kalklooken, vi jobbade med stora penslar tom tapetborstar för att få till det. Penseldragen skulle verkligen synas. Kulörerna ska vi inte prata om ockragult, terrakotta, grönt och blått m.fl. med en lasyr i matchande kulör. Penseldrag som skulle synas det var då det, trodde vi! 

Idag målar vi med sk. kalkfärg för att få den där "speciella" looken. Men den stora skillnaden är att det inte är lasyr och kulörerna såklart, nu är det massor av nyanser av grått som gäller. -Same same but different! 

Jag ser framemot MIDBEC´s nyhet som släpps i mitten på februari, då kan du nämligen tapetsera med en tapet som ger samma utseende som målad kalkfärg. Det ser ut som att det blir många gråa kulörer att välja bland. Spännande att se om det blir en dundersucce! 

-Håll utkik, du hittar såklart kollektionen på TREND 4 HOME när den släpps.

1 kommentar:

  1. Snyggt, skulle nog passa i mitt sovrum...
    Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina rader här hos mig...