23 januari 2016

VILLAGE I NYTT KONCEPT



DAGENS inlägg känns lite extra roligt... då jag för ca 7 år sedan drev 2 Villagebutiker, den ena i Luleå och den andra i Haparanda. Inredningskedjan som på "min tid" hade fokus på Skandinavisk form och mycket har hänt se dess inom inredningsbranschen. 

Allt startades för 20 år sedan i en liten by utanför Varberg, då var det Jörgen & Eva med familj som drog i spakarna. 

2014 köptes kedjan upp av ON Interiör och nu är det dags att presentera VILLAGE med ett nytt koncept med fokus på hållbarhet, både vad gäller produktion och design. Nu förstår jag att du är lika nyfiken precis som jag på produkterna, klicka dig vidare HÄR och spana in allt det fina...



"kollektionen innehåller bland annat en organisk kroppsvårdsserie tillverkad i Sverige, ekologiska yllefiltar gjorda i naturfärgad svensk ull, genuina träprodukter så som skärbrädor och hyllor tillverkade i Europeisk Ask, samt skinnprodukter i svenskt vegetabiliskt garvat läder. I kollektionen ingår även en liten serie betongprodukter med läderdetaljer..."






Det värmer gott i mitt gamla Villagehjärta, grattis säger jag -helt rätt i tiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...