1 december 2013

DIY -LJUSLYKTA I GIPS/BETONG


JAG såg detta fina DIY-tips hos MRS HARDY och nu ska jag göra massor av egna ljuslyktor. Tänk vad fint att ha många små "muggar" i grupp. Jag tycker att det är snyggt när det blir lite ojämna och när det blir ett mönster från platsmuggar, så där lite lagom charmiga. Sen kan man alltid måla de i olika färger!!!

Roligt, lätt, billigt och riktigt coola tycker jag... det blir att köpa hem några kilo gips idag från mitt arbete. 









Gips, vatten, muggar, något att röra om med... är allt du behöver.

Blanda gips & vatten tills du får en grötliknande konsistens, fyll muggen till du har 1-2 cm kvar till kanten. Sätt i ytterligare en mugg, för att få en bra "grop" till värmeljuset, vänta ca 1-2 timmar innan du tar bort muggarna.

Du kan också blanda i lite färg i gipset när du blandar, ifall du vill ha en lite ojämn infärgning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...