25 november 2013

DIY - PALLBORD MED FÄRG & YLVA SKARP TAPETER




JAG har gjort ännu ett pallbord, även denna gång blev det ett i modell liten pall. Jag köpte 4 stora hjul, pallen fick följa med mig hem från jobbet...

Färg från BECKERS såklart, jag använde mig utav ultramatt väggfärg och matt lackfärg i 2 olika gråa nyanser. 

Målade först hela pallen med den ljusare väggfärgen, när det torkat målade jag den slarvigt med den mörkare lackfärgen. Under torktiden rev jag sönder tapetbitar från kollektionen Poetry/Boråstapeter. Jag är ju lite svag för Ylva Skarp´s motiv... så snyggt!




Limmade fast alla tapetbitar lite "här & där" på pallen med tapetlim... och det blev dags för den "lilla" konstnären i mig att ta vid. Målade alla kanter på tapetbitarna, så de liksom hörde ihop med färgen & pallen. 

Torktid igen! För att få en lite tåligare yta lackade jag över tapeten med en vattenbaserad matt lack som även innehåller vit färg. Jag lackade hela pallen lite slarvigt för att få den rätta slitna looken, nedanför kan du se resultatet!



                                



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...