9 juni 2013

TRÄDGÅRDSBILDER FRÅN BRUNLUNDA

 
EN helg på landet i vårt sommarhus BRUNLUNDA... Underbart med en ledig helg, eller hm jag har varit ledig i hela 5 dagar. Det blev i alla fall 2 dagar på landet. Klippte gräs, besökte handelsträdgården i Byske där jag köpte plantjord, kärlekspelargoner m.m. Det blev 2st härliga sommar krukor som jag gav bort till mamma & pappa i sommarpresent. Passade perfekt utanför husvagnen, måste ju vara fint även på en camping.
 
-Förresten visst har jag fina trädgårdshandskar?
 
 
 
Något som är så där extra härligt när man är på landet och har tur med vädret... är att njuta ute av en god frukost. När jag är ensam på landet gör jag det gärna i sällskap av några tidningar. Hästen Vina var också ute och hon kommer på en gång för att kolla om dottern Ronja är med... men denna helg fick hon nöja sig med mig.
 

 
Jordgubbsplantorna blommade för fullt och det gjorde även vårt vackra äppelträd, så vackert så... Du har väl inte missat att BRUNLUNDA finns på facebook? Använd länken till höger eller tryck på Brunlunda här ovanför.
 
Nu är det dags att hoppa i säng, arbete väntar i morgon! Ha en fin arbetsvecka alla fina läsare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...