10 juni 2012

JAG MÅLAR & MÅLAR

I helgen har jag varit målare i dagarna 3...börjar faktiskt vara lite småless över alla dessa varv! Men ska det bli vitt är det bara att måla & måla...

Gammal furu kräver fler varv och jag har målat väggar och tak 3 varv, en del väggar har krävt 4 varv. Eftersom jag sagt åt min kära sambo att jag målar väggarna och "en del tak" är det bara att kämpa på, PUST!

Ni som följt med min blogg har läst att jag också har haft hjälp av dottern Ronja och mina kompisar Marie & Emelie att måla, än en gång TACK till er!



Nu är vi inne på slutspurten....JA!!! I helgen har sovalkon målats... Bjuder på före & efter bilder. De lilla förrådet har vi tagit bort, här ska det få plats med 2 sängplatser...
Reglarna för sängarna är på plats, det ska även byggas en låda under, perfekt får extra förvaring. Det gäller att ta vara på alla förvarings utrymmen som finns!

Den gröna väggen som inte är grund målad helt på bilden, ska bli en vägg med en tapet. ÅH vad glad jag är över det, jag som älskar tapeter! Är också så glad över den gamla bjälken i taket, den enda som är synlig -självklart ska den vara orörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...