11 april 2012

MOODBOARD/FÄRGSÄTTNING

DET är alltid roligt att få läsa kommentarer från er läsare...eller att få mail. 
TACK för alla fina ord om min blogg, jag tycker att det är så kul när ni hör av er på ett eller annat vis och blogga är otroligt roligt! Idag har jag totalt haft över 80 000 sidvisningar, jätte roligt med alla besökare som kikar in.

Försöker alltid att svara så fort jag bara kan. Igår när jag kom hem hade jag fått ett mail, från en tjej som undrade om jag gör moodboard till mina färgsättnings kunder som jag har i mitt arbete i färgbutiken.

Jag gör oftast en moodboard som man får med färgsättningen för att man ska få den rätta känslan. Här finns material prover såsom -tapet -golv -textil -färg och så klart inspirationsbilder, för att visa den rätta känslan, stämningen som jag vill skapa efter min behovsanalys med kunden.  

Nedanför en moodboard som jag gjorde till ett par som ville ha hjälp med att inreda sitt hus, det var 2 hallar, kök, matrum, vardagsrum, sovrum och arbetsrum. Några led ord från kunden... hantverk, varmt & mysigt, ombonat, ljust men samtidigt murriga färger. Paret blev super nöjda & jag med!

foto Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...