13 februari 2012

LÄNGTAR TILL STUGAN, VÅRT KÄRA SOMMARHUS!

JAG har börjat fundera på allvar vilken kulör vi ska måla vår stuga till våren/sommaren. Är jätte sugen på vitt eller svart. Alla andra byggnader på tomten är faluröda och jag vill inte måla stugan i falurött. Idag är den brunlaserad och skriker efter färg och en ny kulör!



Jätte roligt att välja och samtidigt "jätte" svårt...när man jobbar med kulörer dagarna i ända. Insidan blir så vit det bara går att få, för som sagt allt är furu och jag och furu går inte ihop! Kanske jag behåller 1 eller 2 väggar i vårt sovrum, får se när penseln och färgburkarna har hittat dit upp igen... Få se om jag måste "hyra" in mina proffsmålare Marie & Emelie för en repris till sommaren igen.

Projekten är många...ny ytterdörr, ny altan...mer skog att röja! Men vi får ta det eftersom...

1 kommentar:

  1. Oj vad fint det ser ut! Kan bli hur läckert som helst i
    "naturligtsvart" såklart med DDs nya matta! ;)

    SvaraRadera

Tack för dina rader här hos mig...