9 juni 2011

ÄNTLIGEN -ETT SOMMARHUS PÅ LANDET

VI har blivit med sommar hus-torp-stuga en alldeles egen plats på landet. Där lite längre in...gömd bakom träden ligger vårt sommar ställe.

Med en egen liten björkalle, precis som jag alltid har drömt om...
Nu återstår lite jobb för att få det precis i vår stil, sätta vår prägel på det. Först ska det kapas en hel del träd som står på tomten, för att få in lite mer ljus.

Vi ska fixa till det otroligt vackra trägolvet, gammalt tjockt plankgolv som har blivit charmigt nött under åren. Stugan är från 1891 och har tillhörande ladugård och några små häbren. Jag tycker att det ska bli så roligt att få börja fixa & dona, här ska det inredas i lantlig stil.

Eftersom jag gillar att ta vara på gamla möbler, måla om de och ge de ett "nytt liv" hoppas jag hitta några skatter här och där. Det blir att leta på loppis, återvinningen och hos kära vänner...

Om några veckor får vi nycklarna, innan det är dags att flytta in hinner jag rita och planera både på insidan och utsidan. Självklart kommer jag att blogga om vad som händer med vårt kära sommarhus! 

foto: Carola

1 kommentar:

Tack för dina rader här hos mig...