11 april 2011

ICEHOTEL I JUKKASJÄRVI -del 1

I lördags for jag med mina arbetskompisar upp till Jukkasjärvi utanför Kiruna. Vi hade bokat rum på ICEHOTEL med guidad tur på hotellet, 3-rätters middag, skoter tur och en tur med hundspann med mat ute i det fria.

Även om jag är född och uppvuxen i Kiruna, var detta första gången jag besökte detta vackra hotell och vackert är det! Vilket jobb det är att varje år bygga upp det, med nya kostnärer som gör hotellet och varje hotellrum unikt.

Nedanför bilder inifrån entrén, efter att man öppnat de stora dörrarna med renskinn, möttes man av glasdörrar lite längre in innan man kom in i den långa gången.



Vackra pelare i is, som även har en funktion att bära upp taket... På höger och vänster sida om denna gång finns alla hotellrum i små gångar, för den som vill bo "kallt". Självklart hade vi bokat kalla rum...


Allra, allra längst fram i gången finns denna iskristallkrona...så vacker!

foton: Carola Mitt gröna lilla rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...